Etterpå

Pantagruel 2010 Innbundet

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2010

Lesenivå Voksen

En veldig fin bok som minner litt om bøkene til Cecelia Ahern - med en hovedperson som har mistet fokuset på hva som faktisk betyr mest her i livet, og som altfor lenge har prioritert å jobbe omtrent døgnet rundt fremfor å ta seg tid til nærmeste familie.

Etterpå handler om advokaten Nathan, han er nylig blitt separert, og ser derfor ikke noe galt i at han fortsatt jobber til langt på kveld. Ingen venter på han hjemme uansett...

En dag blir han oppsøkt av legen Goodrich, han oppfører seg merkelig, og han forteller Nathan ting både om Nathan selv og andre tilsynelatende tilfeldige mennesker, som ingen faktisk kan være i stand til å vite. Hva er det legen forsøker å fortelle Nathan? Og er det faktisk snart for sent å gjøre noe med den livsstilen han har lagt seg til?

Jeg vil ikke røpe for mye, derfor disse vage spørsmålene, men hendelsene Nathan blir utsatt for får han virkelig til å tenke over sitt eget liv, og han blir gitt en sjelden mulighet til å rette opp i noen av feilgrepene fra fortiden.

Boka er lettlest, og har gode beskrivelser av både de som er med og av omgivelsene. Den har noen spennende høydepunkter underveis, en av hendelsene mot slutten overrasket meg veldig - og jeg ble faktisk ganske sint på Nathan...

Jeg gir boka terningkast 5

Vi nøler med å tro det som er smertefullt å tro.

Visst er det herlig å gjøre karriere , men man kan ikke krype inntil den når man fryser om natten.

"If I have a child, it's as if I said: I was born, I have tasted life and have decided it is so good it deserves to be multiplied." Milan Kundera

Du slutter å frykte hvis du slutter å håpe

I begynnelsen fantes ikke fortid og fremtid.

Her er min oversikt over bøker jeg har lest i 2010. Listen lages mest for min egen del. Jeg liker å kunne se tilbake på hvilke bøker jeg har likt/ikke likt i jakten på nye leseopplevelser.

1/5 2010 -> 1/5 2011

Siden det bare kan være 100 bøker på en liste, kommer resten av de jeg leser i år her

Her er en oversikt over alt jeg har lest i 2011. Noen av bøkene har fått terningkast. Ikke alle bøker har falt i smak, og jeg ser at en overvekt av det jeg leser er krim... (raskt å lese, raskt å glemme :)

• "Anrop fra en engel - roman" av Guillaume Musso
  • "Bakerens datter" av Sarah McCoy