Anrop fra en engel

av (forfatter) og Mette I. Gudevold (oversetter).

Pantagruel 2012 Innbundet

To personer forveksler sine telefoner på Kennedy Airport i New York. På hver sin side av kloden utforsker de hverandres telefoner, og finner ut at livene deres er forbundet med en hemmelighet de trodde var begravd for alltid.

I avgangshallen på Kennedy Airport dulter en mann og kvinne bort i hverandre - etter en kort disputt drar de videre til hver sin flyavgang. Men etter å ha samlet sakene sine har de ved en feil fått den andres mobiltelefon. Når de oppdager at de har forbyttet mobiler er de 10.000 kilometer fra hverandre - hun i Paris, han i San Francisco. Etter hvert tar nysgjerrigheten overhånd: De utforsker hverandres telefoner - det kommer som et sjokk på begge da det går opp for dem at deres liv er koplet sammen via en hemmelighet som de begge trodde var begravd for lengst!

Forlag Pantagruel

Genre Spenning

Omtalt sted Paris San Francisco

En lettlest bok om livets tilfeldigheter. Har alt - spenning, humor og kjærlighet. Sitter dog igjen med en liten bismak - er tifeldighetene trukket for langt?

Boken blir bedre og bedre, og er verdt å lese :-) Det er irriterende mange skrivefeil, spesielt i starten, det ødelegger. Men det er et artig tema, boka blir veldig spennende etterhvert er og vanskelig å legge fra seg!

Forsåvidt spennende, men uten de store språkopplevelsene. Handlingen ble også svært overfladisk i forhold til historiens oppbygging og omfang. Boka har et novelle-preg, skuffende nok.

Jeg likte denne ideen og måten Musso skriver rundt den. I begynnelsen var jeg i villrede om hvordan de to historiene skulle kunne møtes. Men det problemet løser Musso på mesterlig vis. Historien snirkler seg frem, i to forskjellige land, til det viser seg at der finnes en løsning som ingen av dem trodde kunne være mulig. Mer enn det skal jeg ikke røpe for ikke å ta spenningen fra deg når du leser boken. For det burde du absolutt gjøre! Anbefales!

...mens Charly løftet opp to sprellende fisker fra kjøleboksen...

ØNSKER Å LESE ! ! ! Lista er stort sett et resultat av hva jeg finner her inne på bokelskere! Det er bøker jeg ikke har, og som jeg stort sett ikke finner på biblioteket her.

Har lyst til å lese disse bøkene.

• "Brevet til kongen" av Tonke Dragt
  • "Blind mann med pistol" av Chester Himes
  • "Hvor er alle jentene nå?" av Leena Lehtolainen
  • "Lange skygger" av Elia Barceló
  • "Super-Charlie & kosedyrtyven" av Camilla Läckberg
  • "Iskald glød" av M.J. McGrath
  • "Lysten til det onde - kriminalroman" av Bjørnar Pedersen
  • "3,5 x 4" av Martina Gaux
  • "Skyld - en familiesaga" av Lillian Wirak Skow
  • "Gothams guder" av Lyndsay Faye
  • "Et dødelig mørke" av Stuart MacBride