Perfekt kjemi

av (forfatter) og Hilde Stubhaug (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Dette er den første boken om Alex og Carlos Fuentes.

ROMEO OG JULIE møter GREASE møter WEST SIDE STORY i fantastisk kjærlighetsroman!

Da Brittany Ellis går inn til kjemitimen første skoledag, vet hun ikke at det perfekte livet hun har skapt for seg selv kommer til å rakne foran øynene hennes. Hun tvinges til å sitte sammen med Alex Fuentes, gjengmedlem fra den andre siden av byen. Han kommer til å bli en trussel for alt hun har jobbet så hardt for -- det plettfrie ryktet, den perfekte kjæresten, og hemmeligheten om den alt annet enn perfekte familien hennes. Alex er en 'bad boy', og han vet det. Så da han inngår et veddemål med vennene sine om at han skal klare å forføre Brittany, er det bare en kul greie. Men snart skjønner Alex at den perfekte isdronning-cheerleaderen er et ekte menneske med ekte problemer, og det som startet som et køddete veddemål blir snart noe mye mer ...Det mest romantiske jeg har lest siden Twilight! (Debbie, 17)Jeg elsker at du får både Brittanys og Alex' versjon av historien. Forholdet mellom dem slår gnister. En bok som er umulig å legge fra seg! (Jane, 16)Simone Elkeles har skrevet fire romaner for ungdom og mottatt flere priser og utmerkelser for bøkene sine.

ISBN13 9788205398115

EAN 9788205398115

Serie Alex og Carlos Fuentes (1)

Omtalt sted Colorado

Den er mega bra! Det er en av de beste bøkene jeg har lest.

En av de beste bokseriene jeg har lest. Kan gå så langt som å si den beste.

Perfekt kjemi er en herlig kjærlighetsroman. Egentlig ganske alvorlig, så man kan felle en tåre eller to.
Jeg likte greia med at historien ble sett fra både Brittany og Alex. Det gjorde at man skjønte mer av det personene gjorde, og man fikk bedre innblikk i forskjellen på den rike siden og den fattige.
Faktisk virker historien litt som et mysterium, man får jo vite svaret på flere ting. Som f.eks hvem som drepte faren til Alex, og andre ting om Latino Blood.
Meksikanerne sa mange spanske ord, og jeg kan ikke spansk, men det er kanskje like greit at jeg ikke vet hva ordene betyr. De snakket ikke akkurat pent...
Litt ris: Boka var ikke super, super godt skrevet, men storyen var utrolig bra! En annen ting er at man virkelig måtte følge med for å få med seg hva som skjedde. Karakterene kunne dra hjem på en setning...

Jeg gleder meg til å lese de andre bøkene i serien:)

Og jeg anbefaler Perfekt kjemi !!!

En god bok. Anbefaler den for ungdom som liker å lese om kjærlighet. For det er jo det boken handler om. Synes boken var ganske bra, og ikke for klissete. Likte godt det at man fikk se inn i to helt forskjellige verdener, som ligger side om side. Man fikk innblikk fra både fattigstrøket og der de rike bor i sine store hus og konkurrerer om hvem som har størst badebasseng. Likte også hvordan kjærligheten mellom Alex og Britanny gikk frem.

Helt fantastisk. Jeg har ikke stort annet å si.

Kjemp for det du tro på, uansett om det er rett eller galt.

Noen av bøkene jeg anbefaler elevene mine å lese - noe for enhver smak!

Ulike situasjoner som gjør at kjærligheten blir satt på prøve. Fra sykdom, klasseskiller, alder og alt i mellom.

En liste over litteratur om forelskelse og kjærlighet i tenårings/ung voksen -alderen.

Forslag til litteratur om temaet innenfor hvilken som helst sjanger mottas gjerne! Det finnes mange romaner, men hva med dikt, tegneserier o.l.? Og litt mer innslag av de virkelige klassiske historiene, som unge fremdeles vil kunne ha glede av i dag ville også vært fint...

Bøker fre min ungdomstid, men også ungdomsbøker jeg leser nå.

Mål for 2013: fullføre 50 av disse bøkene.

• "Brennende hjerter" av Simone Elkeles
  • "Grenseløs kjærlighet" av Simone Elkeles
  • "Da jeg lot deg gå" av Gayle Forman
  • "Crescendo" av Becca Fitzpatrick
  • "Bare ikke deg" av Katarina von Bredow
  • "Våk over meg" av Amy Plum
  • "Himmelen begynner her" av Jandy Nelson
  • "Ekspert på å rødme" av Katarina von Bredow
  • "Søskenkjærlighet" av Katarina von Bredow
  • "Fallen engel" av Becca Fitzpatrick
  • "Rubinrød - kjærligheten går gjennom alle tider" av Kerstin Gier