Det er litt spesielt å ta dette personlig - avisene er jo veldig tydelige på at de har lagt om policyen? De har skrevet artikler der de forklarer grundig hvorfor de gjør denne endringen. Stort sett synes jeg det er mer "drittslenging" enn gode diskusjoner i kommentarfeltene. Jeg håper denne endringen vil gjøre at nivået kanskje kan heves litt. Jeg betaler gjerne for Aftenposten også, jeg. Jeg ønsker meg en god avis på nett, og skjønner jo at journalistene må ha lønn. Annonseinntektene på nettaviser er svært mye lavere enn for papiraviser.

Godt sagt! (2) Varsle Svar

Viser 1 svar.

Hmm... hvis du synes DETTE er spesielt å ta personlig, så skal jeg ikke fortelle deg hva annet jeg tar personlig;-)

Jeg er enig med deg i at jeg gjerne skulle hatt en god avis på nett. Vet du om noen? For selv Aftenposten sier jo at de ikke er bra ennå, og at de "prøver seg frem" mens de tar betalt for det. OG de garanterer at du som leser IKKE slipper reklamen på nettsidene selv om du betaler for abonnementet.

Jeg er selvfølgelig enig med deg i at det er mye drittslenging i diskusjonsforumene. Problemet er at folk slenger dritt enten de er anonyme eller ikke, så det å fjerne de anonyme debattantene betyr bare at mange gode meninger (og endel dritt) forsvinner.
Hvis moderatorene gjorde jobben sin og tok ALLE drittmeldingene (og ikke var fullt så raske til å klippe de innleggene de ikke var enige i eller ikke forsto (eller ikke orket å lese fordi de var for lange))... så kunne vi beholdt de kunnskapsrike anonyme som løfter debatten fremover. (Og for ordens skyld, jeg plasserer ikke meg i den kategorien. Jeg er en sarkastisk diskutant som setter ting på spissen for å se om folk virkelig har tenkt gjennom det de sier.)

Og at Aftenposten forsøker å bortforklare i lange artikler at "ingenting på nettet er gratis om det har kvalitet", noe som implesitt fordrer at kvaliteten på Aftenposten skulle bli noen hundre kroner bedre når de tok betalt for det (og DET ble det ikke. Ennå.), er absolutt ikke det samme som at de har rett. Det er bare et forsøk på å forsvare en dårlig løsning.

Jeg mener, hvis jeg jobbet med markedsføring (og det er noen år siden) i Aftenposten (som altså ikke vil høre på meg), så burde de ha gjort noen enkle, og mye mer effektive grep.
- Innlogging, Greit nok. Logg inn, fortell hvem du er. Enten ved å bruke facebook-kontoen din eller ved å fortelle litt om deg selv når du registrerer deg.
- Gratis, men med annonser. som idag, men annerledes.
- RETTEDE annonser, basert på den profilen du har som bruker. Noe som ville gjort at hver enkelt bruker fikk se "sine" annonser, og ikke annonsene til naboen. DA ville Aftenposten kunnet øke prisene på nettannonsene sine kraftig, og kanskje fortsatt vært gratis. De ville i alle fall kunnet være gratis til de hadde skjønt hva de driver med. (Ikke salg av enkeltartikler, ikke salg av dagspass til dagens artikler... ) Teknologien er der, man nekter bare å bruke den, og forsøker å "fornye seg" ved å trekke frem ideer fra den gang nettet var nytt og man begynte å snakke om å "selge" aviser.

Godt sagt! (2) Varsle Svar

Sist sett

PerSpelemannEileen BørresenLailaMalinn HjortlandFindusAnniken RøilTove Obrestad WøienTine SundalTor-Arne JensenTorill RevheimDaffy EnglundEvaingar hDolly DuckTheaVannflaskeritaolineTore HalsaDemeterEgil StangelandIngvild SLars MæhlumHeidi BBPiippokattaBentesomniferumKirsten LundStig TCamillaHarald KPrunellaMarit MogstadsiljehusmorReidun SvensliInge KnoffGrete AastorpnefertitiHanne Kvernmo RyeToveStine Sevilhaug