Sug

Gyldendal 2009 Innbundet

Annika er 12 år og bor sammen med moren, stefaren og stesøsteren sin. Hun har aldri vært særlig interessert i gutter, men plutselig kjenner hun et sug i magen hver gang hun får øye på Marius i C-klassen. Problemet er bare at Marius ikke aner hvem hun er engang. For å få oppmerksomheten hans bestemmer hun seg for å opptre på skolens juleavslutning, hun har nemlig fått vite at han liker heavy metal. Nå gjenstår det bare å lære å spille heavy metal før juleavslutningen. Dette er den andre boka om Annika.

Girl power, forelskelse og heavyrock Første gang vi møtte Annika og Erle, var i .Jug!. fra 2005. Da var de blitt tvunget sammen fordi mammaen til Annika og faren til Erle var blitt kjærester og hadde flyttet sammen. Men Annika og Erle var ikke mye glade i hverandre. Nå er det gått et og et halvt år, og Annika på 12 og Erle på snart 14 har skjønt at det ikke er så verst å ha en søster likevel. Mens Erle lenge har mast om gutter, har Annika aldri interessert seg for dem -- helt til hun plutselig blir dødsforelska i Marius i parallellklassen. Men hvordan skal hun få han til å legge merke til seg? Sigge, en ny gutt i klassen som er svartkledd og sinna og som av alle ting bor i den gamle leiligheten til Annika og mamma i det som var rommet hennes, blir ironisk nok redningen. Annika vil imponere Marius med å stå på scenen og spille rock på skoleavslutningen, og Sigge lærer henne å traktere gitaren. Men så blir alt helt, helt feil. Men også veldig riktig . bare på en helt annen måte enn det hun hadde tenkt seg!

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205357938

EAN 9788205357938

Sug i magen ( spenning?, gravid?) forelskelse 7. Kl
Marius i c klassen. Autentisk roman, kjenne seg igjen i.
Oppfølger til Jug

• "Jug!" av Heidi Linde
  • "Lottie Biggs er ikke desperat, eller Tre uker i det kvinnelige begjærs vold" av Hayley Long
  • "Drømmetypen" av Kjersti Scheen
  • "Ikke si det hjemme!" av Kjersti Scheen