Så dumt at bare en politiker kan ha sagt det

210 ekte sitater av norske politikere

Juritzen forlag 2009 Innbundet

Boken inneholder sitater av norske politikeres forsnakkelser og uheldige formuleringer.

Noen ganger forsøker norske politikere å være klokere enn de er. Da sier de morsomme ting, helt ufrivillig. Dette er en humorbok med 210 ekte sitater av norske politikere. Her er alt det politikerne ønsker de aldri hadde sagt, illustrert med autentiske bilder de ønsker ikke var tatt. I ti år har Arve Juritzen samlet morsomme politiske sitater. I denne boken presenteres de aller beste - eller verste. "Så skal vi sitte her på berget og stikke hodet i sanden?" SIV JENSEN. "For å si det med tre ord - ingenting feil!" THORBJØRN JAGLAND. "Jeg skulle så fordømt gjerne hatt en god, gammeldags husmor hjemme hos meg." JENS STOLTENBERG. "Blir det brann i Carl I. Hagens bibliotek, går neppe uerstattelige verdier tapt." ERIK SOLHEIM. "Det var ikke noe rosenrødt svart-hvitt-bilde jeg tegnet her." KJELL MAGNE BONDEVIK

Forlag Juritzen forlag

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788282050340

EAN 9788282050340

Genre Humor

Å være rett rundt hjørnet i 10 år er et langt hjørne.

Det er når du møter deg selv i døra at du kan føre de mest interessante samtalene.

• "Norge i vikingtid - våre historiske og kulturelle røtter" av Torgrim Titlestad
  • "Juks - hvordan forskere svindler, og hvorfor det ikke er så farlig" av Erik Tunstad
  • "En flyktning kysser sin mor" av Niels Vogel
  • "Hvor mange brystvorter har Bush? - den til de grader absolutt ultimate guiden til unyttig kunnskap" av Noel Botham
  • "Det biologiske mennesket - individer og samfunn i lys av evolusjon" av Terje Bongard
  • "Arne Næss - et liv" av Truls Gjefsen
  • "Hekta - Marit fra Slottsparken forteller sin egen historie" av Lise Askvik
  • "Det hendte også her" av Jahn Otto Johansen
  • "Hvordan forstå og bruke en nordmann - en bruksanvisning med feilsøkingsskjema" av Odd Børretzen
  • "USA på 200 sider - amerikansk politikk fra George Washington til Hillary Clinton og Donald Trump" av Frank Aarebrot
  • "Prosessen" av Gerd-Liv Valla
  • "Midtøsten på 200 sider - fra 1820 til i dag" av Odd Karsten Tveit