Hangman

Gyldendal 2011 Innbundet

En dag forsvinner kjæresten til Gunn plutselig. Siden den alkoholiserte faren hennes også forsvant for så å ta livet av seg, frykter hun at kjæresten vil gjøre det samme.

En ungdomsroman om sannhet og løgn ? og om fedre, tilgivelse og kjærlighet

Gunn har en far som drikker. Hun kommer seg vekk, men fortiden innhenter henne da hun får en kjæreste som holder mørke ting skjult. Og da han en dag plutselig forsvinner, er Gunn redd for at han har tatt livet av seg, akkurat som pappa, og Gunn vet at det er hennes feil ? igjen.

ISBN13 9788205412026

EAN 9788205412026

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

Sannheten. En dag skulle jeg si sannheten. Men det var best å begynne på en blank morgen. Da hadde jeg en hel dag foran meg, en blank dag med bare sannhet. I dag var allerede for sent, dagen ble ikke helt sann, ikke en gang halvsann, og da er det juks. Det finnes ikke en halv sannhet. En sannhet er en sannhet. 110 prosent.

”Har du tilgitt ham?” Einar ser på meg med røde øyne. ”Nei. Jeg gikk ikke engang i begravelsen hans. Kanskje jeg skulle ha gjort det. For da ville jeg vært bomsikker på at han var død, død og begravet. Istedenfor er jeg redd for at han kommer tilbake og tar hevn.” ”Hva? For hva da?” ”At jeg drepte han. At jeg gav opp. Gikk fra han. Alt, liksom” Einar tier, og jeg tier.

• "Hvis det er flere som juger nå" av Tyra Teodora Tronstad
  • "Fluen" av Martina Gaux