Stjerner i sikte

av (forfatter) og Ina Bakke (oversetter).

Damm 2005 Heftet

Trettitre år gamle Maddy O'Toole er lei av å være traust bondekone langt ute på den irske landsbygda, med en fåmælt ektemann, to asosiale unger og ei dominerende mor. Det eneste lyspunktet i hverdagen er de amerikanske såpeoperaene på TV, som hun liker å drømme seg bort i. En dag får hun brev fra søstera, Gloria, som rømte hjemmefra som sekstenåring og ikke har vist seg siden. Nå bor hun i Hollywood, og i brevet inviteres Maddy til å komme på besøk. Maddy nøler ikke et sekund, men reiser fra gård og famiilie uten å se seg tilbake. I luksuriøse Bel Air blir hun tatt imot av Gloria og kjæresten hennes, ingen andre enn såpeoperastjernen Carlos, Maddys store idol. Det er da hun innser at det kanskje blir umulig å vende tilbake.

Trettitre år gamle Maddy O'Toole er møkka lei av å være traust bondekone langt ute på den irske landsbygda, med en fåmælt ektemann, to asosiale unger og en dominerende mor. Det eneste lyspunktet i hverdagen er de amerikanske såpeoperaene på TV, som hun liker å drømme seg bort i. En dag får hun brev fra søsteren, Gloria, som rømte hjemmefra som sekstenåring og ikke har vist seg siden. Nå bor hun i Hollywood, og i brevet inviteres Maddy til å komme på besøk - flybilletten er vedlagt.

Maddy nøler ikke et sekund, men reiser fra gård og familie uten å se seg tilbake. I luksuriøse Bel Air blir hun tatt imot av Gloria og kjæresten hennes - ingen andre enn såpeoperastjernen Carlos, Maddys store idol. Det er da hun innser at det kanskje blir umulig å vende tilbake...

Forlag Damm

• "Nyskilt i New York" av Plum Sykes
  • "Mirandas dyreklinikk" av Isabel Wolff
  • "Blir jeg brei over baken i denne?" av Arabella Weir
  • "Alt er lov - i kunst og kjærlighet" av Alison Pace
  • "Superstar" av Katie Agnew
  • "I pose og smekk - men hvor lenge var Adam i paradis?" av John O'Farrell
  • "Baby blues" av Katie Agnew
  • "Avskjed på rosa papir" av Cara Lockwood