Oh Barcelona

av (forfatter) og Anne Eriksen (oppleser).

Rigmor Solem 2018 Lydfil

Fru Saxe sier ja til invitasjonen på det lysende brettet: Come to Barcelona. Kort tid etter står hun alene, frastjålet pass og penger. Survival of the fittest gjelder også her, tenker fru Saxe. Hun er 75 år, kan fortsatt både snakke og gå, sykle også hvis det må til, men den gamle damen vil ha identiteten tilbake i dobbel forstand. Kjemp for alt hva du har kjært, dø om så det gjelder, nynner hun. Dø? Nei. Ikke nå. Først skal hun bli den hun var, den hun er og den hun kan bli i møtet med andre. Inni glassburet tikker veggklokka mot avgjørelsen. Fru Saxe titter opp på politimannen. Svetten renner nedover ryggen, bak skalpen hamrer tinnitus lik en knitrende maskin. Hva nå? Bli med på fru Saxes underlige reise i romanen Oh Barcelona.
Forfatter Rigmor Solem er født i Trondheim (1941). Hun er adjunkt, har lang fartstid som lærer, guide og reiseleder. Hun har flere utgivelser, blant annet noveller, en fagbok, en ungdomsroman og fem e-bøker.

Forlag Rigmor Solem

Utgivelsesår 2018