Lukk meg i ditt hjerte inn

Skriveakademiet 2022 Innbundet

Sommeren 2014 kommer journalisten Lena Berg hjem til Fauske for å jobbe i lokalavisen. På Sjønstå gård har forberedelsene til årets teaterforestilling startet, men alt stopper opp når det blir funnet et ille tilredt lik på gården. Lena Berg får i oppdrag å skrive om forestillingen og havner fort midt i begivenhetenes sentrum. Hva har skjedd? Hvem er den døde personen? - Og hvordan takler Lena Berg møtet med den kompliserte fortiden sin?

Lukk meg i ditt hjerte inn
Sorg og tårer gjør meg blind
Natt og dag er samme slag
Du blir aldri min

- Og hvordan takler Lena Berg møtet med den kompliserte fortiden sin?

«Lukk meg i ditt hjerte inn» er en kriminalroman med overnaturlige undertoner, der fortid og nåtid vikles inn i hverandre.

Eva Salhus Winther jobber som journalist og forfatter og er bosatt på Straumen i Nordland. Hun er tidligere utgitt i flere antologier. «Lukk meg i ditt hjerte inn» er hennes første roman.

Forlag Skriveakademiet

Utgivelsesår 2022