Jomfruens død

Pantagruel 2000 Innbundet

Karl Tvedts eks-kjæreste Jeanette har søkt paradiset på St. Thomas, en av Jomfruøyene. Hun sender ham et videoopptak av palmer og idyll. Kort etter har han innbrudd i leiligheten sin og det eneste som blir stjålet er brevene og videoen fra Jeanette. Karl drar til Jomfruøyene for å finne henne. Ryktene sier at Jeanette har kommet bort i en dommedagssekt som har hovedkvarter på en privateid øy der medlemmene holdes isolert for omverdenen. En bevæpnet vaktstyrke holder uvedkomne på avstand. Når orkanen Roberto rammer øyene, får han ingen hjelp fra politiet. Han må hamle opp med sekten på egen hånd. For Karl blir reisen et møte med religiøs fanatisme, skruppelløse bakmenn og sin egen fortid.

Karl Tvedts unge og frigjorte eks-kjæreste Jeanette har søkt paradiset på St. Thomas, en av Jomfruøyene i Vest-India. Hun sender ham et videoopptak av palmer og idyll . og uniformerte menn med Uzi maskinpistoler. Kort etter har han innbrudd i leiligheten sin i Oslo. Det eneste som blir stjålet er brevene og videoen fra Jeanette.
Karl drar til Jomfruøyene for å finne henne. På sin jakt treffer han mennesker fra alle lag i det myldrende, fremmede samfunnet. Ryktene sier at Jeanette har kommet bort i en dommedagssekt. Den har hovedkvarter på en privateid øy, der sektens leder holder medlemmene isolert for omverdenen. En bevæpnet vaktstyrke holder uvedkomne på avstand.
Når orkanen Roberto rammer øyene, får Karl Tvedt ingen hjelp fra politiet. Han må hamle opp med sekten på egen hånd. For Karl blir reisen et møte med religiøs fanatisme, skruppelløse bakmenn - og sin egen fortid.

Forlag Pantagruel

Utgivelsesår 2000