Golf for dummies

av (forfatter), John Huggan (forfatter), Bjørg Thaning (gjendikter) og Kaj Thaning (gjendikter).

IDG Books 2006 Heftet

I en lett humoristisk tone får man her en innføring i golfspillet. Boken henvender seg først og fremst til de som er interessert i å lære golf fra starten av, eller ønsker å finpusse enkelte deler av spillet. Med ordliste.

"Lær golf på en morsom og enkel måte!" Golf for Dummies er ingen vanlig instruksjonsbok. Det er sjeldent at en golfbok tar med leseren på en så bred gjennomgang for å få han eller henne til å bli en golfspiller. Hvordan finner man det rette utstyret? Hvordan kommer man i gang med å lære teknikken? Hvordan bygger man opp en god golfsving? I logisk rekkefølge kommer de inn på alle spillets områder som du må kjenne for å bli en skikkelig golfspiller. Golf for Dummies henvender seg primært til mennesker som er interessert i å lære golf fra starten av eller ønsker å finpusse på enkelte deler av spillet. Vi tror derfor at selv lav-handicapere kan ha glede av de mange tips som serveres i boken. Gary McCord er golfkommentator i TV/selskapet CBS Sports, PGA Senior Tour mester og er også instruktør for mange kjendiser og proffe golfspillere. John Huggan er tidligere redaktør av Golf Digest og jobber i dag som golfskribent for The Herald i Skottland.

Forlag IDG Books

Utgivelsesår 2006