Donald Duck fra dag til dag

klassiske avisstriper fra 1954

av (utgiver), Bob Karp (forfatter) og Al Taliaferro (illustratør).

Egmont serieforl. 2000 Heftet

Avisstripene i dette heftet kom første gang på trykk i amerikanske aviser i 1954 og tegneren het Al Taliaferro.

Kommer han ned på beina?
Tja, si det - aldri godt å vite når det gjelder Donald. For som vanlig veksler han mellom storslått oppfinnsomhet og total hjelpeløshet når han skal takle dagliglivets gjenvordigheter.Vi er nå kommet til 1954, og Dolly har endelig skjønt hvorfor man ikke skal parkere foran brannhydranter. At hennes oppfatning av saken ikke stemmer helt overens med gjeldende trafikkforskrifter, får så være. På den annen side har Donald ikke lært at det er visse tanker om kvinners og hatters utseende man gjør klokt i å holde for seg selv - noe som resulterer i diverse blåveiser. Donald yndlingssport ser fortsatt ut til å være golf - utenat leseren helt begriper hvorfor. La oss si det slik: Noen Tiger Woods er han ikke. Så egentlig er alt ved det gode gamle i Andeby.Dette er altså syttende bind i serien med Donald Ducks daglige avisstriper. Allerede fra begynnelsen i 1938 var det Charles Alfred Taliferro - til daglig kalt Al - som tegnet dem. Og i nært samarbeid med manusforfatteren Bob Karp fortsatte han med det helt fram til 1965. Da måtte han på grunn av sviktende helse overlate arbeidet til andre. Men han sørget for kvalitetskontroll av stripene frem til han døde i 1969.
Tidligere utkommet i serien Klassiske avisstriper - Donald Duck fra dag til dag:-1938 (utg. 1987)-1939 (utg. 1988)-1940 (utg. 1989)-1941 (utg. 1990)-1942 (utg. 1990)-1943 (utg. 1991)-1944 (utg. 1991)-1945 (utg. 1992)-1946 (utg. 1992)-1947 (utg. 1993)-1948 (utg. 1994)-1949 (utg. 1995)-1950 (utg. 1996)-1951 (utg. 1997)-1952 (utg. 1998)-1953 (utg. 1999)

Forlag Egmont serieforl.

Utgivelsesår 2000